torstai 21. elokuuta 2014

Herkuttelua

Mä oon tunnetusti hyvän ruoan ystävä, keräilen keittokirjoja ja aina vaan uusia reseptejä ja jossain vaiheessa jopa haaveilin kokin urasta ja suoritin vuoden ruokapalvelun perustutkinnosta.
Että sanoi kuka vaan mitä tahansa, niin mähän otan ruokakuvia aina kun on mahdollista ja pääsi mieskin vähän osallistumaan ainakin mun innostuneisiin tunnelmiin;)

Ja tuolla matkalla mä olin ihan taivaassa, meille kuului nimittäin  buffetaamiainen tai oikeastaan brunssi, jota oli tarjolla klo 12 saakka tyylikkäässä Alazonia-ravintolassa sekä viiden ruokalajin illallinen.


Yhdeksi illaksi saimme kupongin, jolla pääsi uima-altaan reunalla sijaitsevaan tavernaan. 


Pakko sanoa että tuon tarjoilun lisäksi ei pystynyt eikä halunnutkaan kokeilla paikallisia ruokapaikkoja, ruoka oli kuitenkin niin mahtavaa ja monipuolista ja myös perinteisiä kreikkalaisia ruokia oli tarjolla. Oltiinkin ihan ähkyssä ja nälkä ei päässyt varmasti yllättämään missään vaiheessa.
Joka ilta saatiin valita kolmesta tai neljästä vaihtoehdosta alkukeitto, alkupala, salaatti, pääruoka ja jälkiruoka. Aina tuotiin pöytään myös kuohuviinilasilliset ja pikkuiset suolapalat valintaa helpottamaan.
Mä jätin yleensä kuuman alkukeiton väliin, kaikkea ei yksinkertaisesti jaksanut syödä.
Oltiinkin sitä mieltä että noin hyvää ja näyttävästi esillelaitettua ruokaa ei olla varmaan kyllä ennen syöty, mutta antaa lukuisien kuvien puhua puolestaan.










Mä siis tunnollisesti otin kuvan lähes joka annoksesta vaivihkaa kännykälläni. Ja vanhin tytär joka ilta odotti että lähetin hänelle ruokakuvat arvioitavaksi, hänkin on kovin kiinnostunut kaikenlaisista ruokajutuista.


Tässä vielä ainoa ateria joka syötiin muualla kuin hotellilla, kun käytiin lähtöpäivänä syömässä lähellä olevassa pizzeriassa. Tässä calzonessa oli mm. fetajuustoa kreikkalaiseen tyyliin, ei pahaa sekään.
Ai niin ja poikettiinhan me McDonaldsissakin kun retkeiltiin Rodoksen kaupungissa kun piti saada juotavaa ja jotain suolaista:)







4 kommenttia: