lauantai 24. syyskuuta 2016

Syyskuun kuulumisia

Syyskuu onkin sujahtanut tosi nopeasti melkein jo ohitse. 
Kävin taas jätskillä ja hakemassa Avonin ostoksiani; kosmetiikkatuotteiden lisäksi sieltä saa tilattua muutakin kivaa kuten tuollaiset näyttävät sormukset ja linturasian, jossa voi vaikka niitä tai muita koruja säilyttää.

Mulla on edelleen ollut tiuhaan tahtiin yövuoroja, mutta nyt ne varmaan vähenee selvästi kun vakiyökkö palasi pitkältä lomalta, enkä mä voi niitä hamstrata määräänsä enempää.
Maxipepsiä tulee juotua mutta ei yöllä sen kummemmin tule nälkäkään, aamulla tosin on kiire jo ohrapuurolle.

Useampana aamuna tein vielä töistä tultua Honeyn kanssa aamulenkin ennen nukkumaanmenoa, koska mies oli Prahan reissulla. Mutta hienot oli maisemat kun aurinko nousi ja sumu hälveni.

Palasin takaisin Hämeenpuiston vihkokauppaan kun mieleen jäi tuollainen mielenkiintoinen tehtäväkirja, jossa on vuoden jokaiselle päivälle joku pohdiskelutehtävä eri elämän osa-alueilta. En tosin ehdi siihen joka päivä perehtyä ja kirjoitella ainakaan pitempiä juttuja, mutta täyttelen sitä omaa tahtiani ja tutkiskelen itseäni hiukan hitaammin.


Honey on aina valmiina pitämään seuraa ja rentoilemaan sohvalla.

Kävin pari viikkoa sitten ensimmäistä kertaa Pispalan Pulterissa syömässä. Jatkuvastihan siitä on tullut ohitse ajeltua vuosien varrella mutta oon mieltänyt sen enemmänkin kaljapaikaksi, vaikka sieltähän sai tosi hyvää ruokaa. Mahtavat pippuripihvit, mutta harmittelin kun mies tajusi ottaa auraperunat ja mun ranskalaiset oli aika korppuja.

Olin onnellinen kun kaupasta löytyi Muumi-talouspaperia ja ostettiin sitä heti pari pakkausta, kun se on vaan joku kausituote rajoitetun ajan. Mulla täytyy olla aina jotain kuviollista talouspaperia, pelkkä valkoinen on tylsyyden huippu. Mieskin jo sen tietää, vaikka vieläkin erikseen kirjoitan ostoslistaan talouspaperin kohdalle kuviollinen ettei tule pettymystä.



Väsynyttä naamaa, hetken vaan hereillä ja taas kohti yövuoroa...

Prahasta ei sen kummemmin tuliaisia löytynyt, mutta mies oli koneessa kokeillut onneaan ja saikin mukaansa uudet raikkaat muumipussilakanat, vaikkei ollutkaan niitä ennalta tilannut. Hetihän mun piti sitten laittaa lakanat vaihtoon.

Kaikenlaisia karvaturreja mun seuranani öisin töissä valvoo.

Takapihan pensas on aloittanut uudelleen kukkimaan ja pari viikkoa sitten pari ruusunnuppuakin avautui juhannusruusupensaassa. Kiva kun on ollut taukoa sateesta ja kohtalaisen lämmintä.
Kelpaa aloitella syyslomaa, vaikka kyllä se aika sadekelilläkin kuluu kun on kunnon pino kirjoja varattuna.




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti