perjantai 1. heinäkuuta 2016

Heippa kesäkuu

Niin se vaan kesäkuukin meni ja lomalla oon ehtinyt olla kohta jo viikon, se olisi muutenkin alkanut valvontavapaiden ansiosta jo loppuviikosta mutta pari viimeistä yötä meni kortisonipiikin jälkeen jalkaa lepuutellessa.
Kuvista ainakin käy ilmi että mun uusi innostuksen kohde kalenterituunaus on päässyt hyvin alkuun; tarvikkeita on haalittu mm. Vinhan kirjakaupasta ja huomenna Linda tuo mulle Jyväskylästä aiheeseen liittyviä tuliaisia.

Mökillä ehdin olla jo muutaman yön ja sain ikuistettua vuodesta toiseen kukkivan yhden ainoan keisarinkruunun ja kovasti jo odottelen joko pionit kohta aukeaisivat.
Kun oltiin kerran hevosporukan seurassa, niin pitihän munkin tutkia heppakuvia ja ehdottomasti jos mulla olisi itsellä hevonen, hankkisin sille heti seeprakuvioisen itikkaloimen.


Oli aika pimeääkin juhannusaattoiltana, joten sytyteltiin kynttilöitä ja tuumittiin että niin se syksykin jo lähenee. Ei sentään ihan vielä, lomaakin on hyvin jäljellä ja mökillä kaikenlaista puuhaa tiedossa.
Mulla on usein tapana istuskella terassin portailla ja katsella järvelle, mutta heti kun hain itselleni istuinpehmusteen ja kylmän juoman, niin Honey valtasi paikan ennenkuin itse ehdin edes istahtaa.
Sisko kuvaili kuuta järven yllä eri suunnista, vaikea sitä upeaa näkyä on millään puhelimen kameralla ikuistaa.


Mä sain taas poimittua juhannuskimppuni, tänä vuonna löytyi tavallista paremmin lupiineja, usein ovat olleet jo vähän uloskukkineita näihin aikoihin.
Ja Honey tosiaan onnellisena totesi miten kiva oleilupaikka hänelle laitettiin ja mun piti lopulta hakea toinen tyyny itselleni.
Nyt ollaan taas välillä oltu kaupungissa ja oon saanut paljon asioita hoidettua, mm. labrassakäynnin joka on odottanut jo kolme kuukautta ja Avonitkin kävin hakemassa taas kerran ja samalla jätskiteltiin. Mun uusi suosikki on lakritsijäätelöannos, johon osa palloista vaihdetaan suklaajäätelöksi, jotenkin toi lakukastike maistuu nyt paremmin kuin suklainen.
Mun oli pakko ikuistaa kuvaan, ettei Guess ole pelkästään nuorten pissisten merkki, koska tytöt mulle joskus siitä kuittailee, koska tykkään niiden laukuista ja koruista. Kyllä rollaattorimummuillekin Guess iskee;)


Lomailua ja lepäilyä on mahtunut tälle viikolle, piti niin lähteä ulos syömään ja terassille istumaan mutta tuntia ennen lähtöä vatsa pysäytti mun aikeeni; harvemmin mulla yleensä mitään vatsatauteja tulee mutta nyt ei auttanut kuin jäädä kotiin sohvalle lepäilemään.
Sentään seuraavan päivän Keskisen reissu onnistui, vaikken koko päivänä uskaltanut syödä kuin vasta sitten kun sieltä lähdettiin kotia kohti, että oli vähän hutera olo kyllä.
Valmiista pohjasta sain aikaiseksi tehdä marenkikakun miehen nimppareiden kunniaksi  ja nyt onkin taas parhaillaan kova touhu meidän keittiössä, kun Ida pitää kavereille läksiäisjuhlat huomenna, joten mun täytyy nyt sitten kehitellä joku rauhallinen pakopaikka bileiden ajaksi.





Ei kommentteja:

Lähetä kommentti