maanantai 5. lokakuuta 2015

Leppoisaa lomanviettoa

Mä olinkin ensimmäinen töissä, joka aloitti syyslomakauden mutta onhan siitä kesälomastakin jo sentään aikaa kolme kuukautta. Ajattelin ottaa nyt ihan rennosti ilman mitään isompia suunnitelmia ja touhuilla kaikkea pientä lähinnä kotona tietenkin lueskelun ja lempisarjojen katsomisen ohessa.


Tänään sain tehtyä yhden pakollisen urakan; kesävaatteet tuli siirrettyä syrjään ja kaivoin esille talvisemmat paidat ja neuleet. Samalla sitä tulee aina tehtyä vähän karsintaa ja kartoitettua mitä uutta olisi tarpeen ostaa ja toivottavasti ainakin hetken vaatehyllyt pysyvät siistissä järjestyksessä. Totesinkin että tilanne on muuten aika hyvä, mutta sopivista housuista on pulaa ja yksi laadukkaampi neulekin olisi tarpeen.
Ihan kiva kun sai touhuilla kaikessa rauhassa ja valmista tuli kun vaan alkuun pääsi.


Amanda soitti ja lupasi kyytiä mua Ikeaan, joten pyörähdettiin siellä vähän katselemassa hänen asuntoonsa sohvaa ym. tarvittavaa alustavasti. Mä ostin itselleni muovisia säilytyslaatikoita ja seuraavana aion käydä läpi meikit ja järjestellä niitä omiin lokeroihinsa siististi ja katsoa onko joukossa tarpeetonta tai vanhentunutta tavaraa. Ja nyt myös pakkasessa odottavat prinsessaleivokset hetkeä kun tulee makeanhimo.


Viikonloppuna toivon vielä pääseväni mökille vaikka vähän haravoimaan ja fiilistelemään illan pimeyttä kynttilänvalossa. Pääasia tässä lomassa on, että saa vaan olla rauhassa ilman sen kummempia aikatauluja ja huokaista. Kuitenkin ensimmäinen vuosi uudessa työpaikassa on ollut aika rankka, kestää aikansa tottua kokonaan uuteen ympäristöön ja asukkaatkin ovat vähän erityyppisiä ja antavat erilaista haastetta kuin mihin olin entuudestaan tottunut.  Omasta mielestäni mä oon kuitenkin aika hyvin pärjännyt, rauhallisuus ja kärsivällisyys ovat valttia tuolla ja ehkä olen oppinut vähän enemmän sitä jämäkkyyttä ja rajojen asettamistakin, joka on tarpeen vaikka mä oonkin kiltin ja lempeäntyylinen hoitaja.
Mutta nyt unohdan työt, aloitan uutta kirjaa ja sytytän kynttilän.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti