torstai 12. joulukuuta 2013

Muumeja ja mammoja

Jo mun muinaisessa lapsuudessani Tove Janssonin muumit tulivat tutuiksi kun äiti luki niitä kirjoja ääneen mulle ja siskolleni ja sen jälkeen ne on itse tullut luettua useampaan otteeseen.


Uudempi Muumibuumi, piirretty tv-sarja ja muu aiheeseen liittyvä innostus ja tavarapaljous tulivat pinnalle vasta kun omat tytöt olivat pieniä.
Vanhimman tytön syntyessä mun molemmat mummuni olivat vielä virkeinä mukana kuvioissa, joten tuli vaikeuksia kehittää kaikille isovanhemmille omat nimikkeet, mummit ja mamma olivat jo käytössä, joten mun äidistäni muotoutui sitten Muumi.


Se nimitys on edelleenkin jatkuvasti yleisessä käytössä ja aiheuttaa välillä ihmetystä asiaan vihkiytymättömissä:) 
Muumit kulkevat meidän perheen mukana muutenkin; vanhimman tytön ensimmäinen työpaikka oli sattumoisin Muumimuseon lahjatavaraliikkeessä.
Ja Muumimamma on muutenkin inspiroinut mua elämässä blogin ulkoasua myöten.



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti