maanantai 16. joulukuuta 2013

Mikä ihmeen Mamma?


Koska olen tässä lähiaikoina kiitollisena ja yllättyneenä huomannut saaneeni lisää lukijoita alkuperäisten muutamien kavereiden lisäksi, haluan toivottaa tervetulleeksi kaikki ja ajattelin että voisin kertoa hiukan itsestäni.

Alun perin olen valmistunut yo-merkonomiksi ulkomaankaupan linjalta ja lukiossakin olin kieliluokalla ( jo sieltä kiinnostus kieliin ja lukemiseen englanniksi ja ruotsiksi ) ja tein nuoruudessani yhden työuran pankkitoimihenkilönä.


Sitten tulikin sellainen 10 vuoden tauko kotona kolmea aika lähekkäin syntynyttä tytärtä hoitaessa. Siihen aikaan tapahtui pankkialalla suuria mullistuksia, eikä mulla ollut enää työpaikkaa mihin palata. Viivytin vielä kotonaoloa toimimalla yksityisenä perhepäivähoitajana kunnes nuorinkin tyttö aloitti koulun.


Siinä vaiheessa piti miettiä mikä musta oikein tulee isona ja pääsin sitten opiskelemaan lähihoitajaksi ainoana tarkoituksena työskennellä lasten parissa. Mutta niin se mieli vaan muuttui, että nelikymppisenä valmistuin vanhustyöhön suuntautuneena ja niissä hommissa viihdyn edelleenkin, vaikka usein ihmettelen vieläkin miten musta on voinut tulla hoitaja, nuorena en olisi voinut mitenkään kuvitella itseäni tässä työssä...  


Salaperäinen yökkö taikapeilissä:)
Vuorotyö sanelee paljon elämää mulla sekä myös hoitoalalla työskentelevällä miehellä, mutta mieluista harrastusta lukemista se ei haittaa.
Pari vuotta sitten innostuin myös blogien lukemisesta meillä opiskelijana olleen nuoren, innokkaan bloggaajan ansiosta, joka suositteli mulle  jotain varttuneempienkin blogeja. Tällä hetkellä seuraan yli sataa blogia laidasta laitaan, mukana on ruokaa, sisustusta, muotia, kauneutta, lifestylea, poni- ja lehmäblogiakin, ainoa  mikä ei kiinnosta ovat ihan puhtaasti treeniblogit.

Äitienpäivänä uskaltauduin kirjoittamaan ensimmäisen kokeilupostauksen ja nyt tämä on ollut virkistävää ja innostavaa puuhaa ainaisen lukemisen lisäksi. Lähinnä olen kirjoitellut omaksi ilokseni päiväkirjamaisesti sekalaisista asioista joista tykkään ja kaikenlaista höpöhöpöä haaveena että olisivat vaikka muistona joskus lapsenlapsille :)

Mutta ihanaa jos joku haluaa lukea mun juttujani, mä oon vaan niin aloittelija tässä, että jonkin aikaa sitten saatuani ensimmäisen kommentin säikähdin ihan, mutta osasin sitten kuitenkin vastata siihen...
Ja jos haluaa niin saa  mielellään kysellä ja toivoa ja esittää ideoita mistä haluaisi täällä lukea jatkossa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti