tiistai 14. kesäkuuta 2016

Teinareista tuunaukseen

Iiks, nyt mä oon superinnostunut (varmaan ihan sama ilme kun mulla raivostuneena ja ihan muuten vaan;)
Mähän oon pienestä pitäen kirjoittanut erilaisten päiväkirjojen lisäksi myös almanakkoihin kaikenlaisia merkintöjä ja liimaillut niihin tarroja sekä säästellyt tärkeitä lappusia niiden välissä. 
Kaivoin esille vanhat teinarini ja vähän häpeillen vilkuilin niitä nuoruusajan juttuja, ehkä mä eläkeiässä oikein ajan kanssa vielä luen läpi kaikki vanhat päiväkirjat ym. ja nauran niille kippurassa.



Mm. tämännäköisiä lippusia olin säilönyt; elokuvissa on näköjään käyty ja koulukuva parhaan kaverin kanssa on ollut aarteiden joukossa. Ja kukahan muistaa vielä Beaverit?


Aina mä oon käyttänyt erivärisiä kyniä ja vuosia liimaillut tarroja kalenterien sivuille, oli muuten helppo keksiä edullisia lahjaideoita pienenä tyttöjenkin, kun äiti keräilee tarroja.
Mutta nyt mulle yllättäen valkeni, että tämähän on ihan oikea harrastus ja monia samanmielisiä löytyy muitakin. Muutenkin oli juuri aika vaihtaa uuteen kalenteriin, joten innostuin ja tilasin houkuttelevan kalenterin ja samalla aloin haalimaan koristelutarvikkeita.


Kauniita välilehtiä, joihin teippailin tärkeitä valokuvia sekä pahvitaskuja, joihin säilön esim. kuitteja joista voin tarkistaa koska ja mitkä kirjastokirjat pitää palauttaa milloinkin.



Hurahdin tilaamaan tarroja ja teippejä ja poikkesin vielä Tigerissa hamstraamassa lisää materiaalia.



Kalenteri alkaa vasta heinäkuusta, mutta voin jo vähän etukäteen  innoissani aloitella tyhjien sivujen koristelua ja antaa luovuuteni kukkia;)
Aloin seuraamaan heti myös aiheeseen liittyviä Instagram-sivuja ja pääsin harrastajien Facebook-ryhmäänkin ja perhe on varmaan kyllästymiseen saakka saanut kuunnella mun hehkutustani, kuinka mä en oo tiennyt miten suosittu harrastus mulla on aina ollut.
Mutta kyllä Linda oli ainakin heti juonessa mukana ja oli Ruovedeltä mökkireissulla hommannut mulle perinteisestä Vinhan kirjakaupasta jotain tarroja ja teippiä, jotka saan kun he palaavat kaupunkiin, jännää...


Tästä se alkaa; tyhjät sivut odottelevat koristelua ja muistiinpanoja ja merkintöjä. Loman jälkeen vasta laitetaan ylös tulevia työvuoroja, enää yhden illan sekä kuuden yön putki ja sitten se odotettu kesäloma alkaa!


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti