perjantai 27. syyskuuta 2013

Kauppaopiston tytöt

Mä oon joskus muinaisessa nuoruudessani valmistunut kauppaopiston ulkomaankaupan linjalta ja edelleen meitä viisi luokkakaveria kokoontuu silloin tällöin ravintolaan syömään ja vaihtamaan kuulumisia.


Alkuaikoina tavattiin ihan vuosittain mutta nykyään saattaa olla välissä parin vuoden taukokin. Mä oon ainoa, joka on pysynyt Tampereella ja muut ovat muuttaneet lähikuntiin ja yksi ihan Jämsään saakka. Kaikki muut tekevät alkuperäisen koulutuksen mukaista toimistotyötä ja mä oon ainoa ammatinvaihtaja porukassa.
Hauskaa että yhteys on säilynyt ja jutellaan aina kuulumisia, omia ja lasten, niitä kun on kertynyt osalle enemmän tai vähemmän ja samalla nautitaan hyvästä ruoasta.


Tällä kertaa ruokailupaikaksi valittiin ravintola Heinätori, pieni tunnelmallinen paikka Pyynikintorin laidassa. Usein kuljen siitä ohi, mutta kertaakaan aiemmin en ole vielä sisälle eksynyt.





Kuvat on lainattu Aamulehden kuvakilpailun sadosta.
Ruokapaikan valinta oli hauska senkin takia, että mun lempisarjan Uuden Päivän ravintolakohtauksissa pyöritään usein juuri noilla kulmilla.
Ruokalistalla oli useampi houkutteleva vaihtoehto, mutta päädyin tällä kertaa häränfilepihviin valkosipuliperunoiden kanssa.
En kehdannut kauheesti touhuta kännykän kanssa kun seura oli niin asiallista, mutta jälkiruoan kohdalla en enää malttanut mieltäni, vaan kuvasin ihanan suklaakakkuannoksen:)


Oli kiva ilta ja nyt kelpaa kuorsata ja toipua yövuoroista vatsa pullollaan.



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti