tiistai 13. kesäkuuta 2017

Mitä on taas syöty

Mä oon taas keräillyt joistakin viimeisen kuukauden ruoka-annoksista kuvia ja noista pahvilautasista voi havaita, että aika paljon on mökilläkin taas tullut kokkailtua.


Toukokuun puoliväliin sattui ainakin yksi lämmin päivä, kun kinkkuaurapastaa päästiin syömään ulos terassille auringonpaisteeseen.

 
Yrttimarinoitua broileria juustoisen kastikkeen ja maissin kanssa.


Valmissalaatteja tulee aina joskus ostettua ja mun suosikkini on kanatortillasalaatti; tähän oon lisännyt vielä avocadoa mukaan.


Turussa käytiin syömässä Pippurimyllyssä herkulliset pihviannokset.


Innostuin mökillä leipomaan ranskalaista kinkkupiirasta, se käy sekä lounaasta että iltapalasta.


Fetasalaattia olen kyhännyt jääkaapista löytyvistä aineksista ja keittänyt kananmunia lisäksi.


Usein ostetaan jotkut tarjouspihvit varalle pakastimeen ja varsinkin iltavuoron jälkeen välillä kun on vielä voimia jäljellä, paistetaan pihviä ja tehdään joku salaatti tai pakasteperunoita siihen lisäksi.


Pyttipannu maistui taas vaihteeksi.


Mulla oli kiireinen päivä ja jouduin kesken yövuorojen heräämään ja lähtemään verisuonikirurgille jälkitarkastukseen. Hemmottelin itseäni ja hain kotimatkalla mukaan Ohanasta maukkaan lammasburgerin, niin että ehdin vielä pitkäkseni hetkeksi.


Tein mökillä pizzaa jauheliha- ja jämätäytteillä. Mulla ei ollutkaan siellä vielä kaulinta, joten käytin muovipulloa ja hyvin onnistui silläkin.


Kerran ollaan kokeiltu jo grillikatoksessa ruoan laittoa ja pilkoin lehtipihvien lisäksi halloumia ja vihanneksia. Kokeiltiin jotain Lidlin barbequeperunasalaattia ja se oli ihan hyvää.


Tein uunissa broileripastapaistosta ja heittelin joukkoon loput paprikat ja kesäkurpitsat.


Taas yhdet iltapihvit ja jopa ilta-aurinkoa. Valmiit valkosipuliperunat menivät uunissa ihan muusiksi, mutta ei se niin haitannut, maku on pääasia.


Uunimakkaraa ja muusia riitti vielä töihinkin evääksi seuraavaksi päiväksi.


Woltilta tulee harvemmin tilattua, mutta nyt kun Linda ja Vili tulivat Turusta käymään saivat hekin testata Maka Sushin antimia ja heidänkin mielestään sieltä saa melkeinpä parasta sushia.


Lopuksi vielä kaupan päälle parit jälkiruoat; marenkikakkua valmiista pohjista, vähän palaneita banaanilättyjä ja raparperipiirakkaa vaniljavaahdolla.
Noihin lättyihin kokeilin sellaista hienoa tv:stä tuttua Flipping Fantastic-muottia ja se oli vähän katastrofi. Nyt oon tutkinut erilaisia tutoriaaleja ja annan sille vielä uuden mahdollisuuden kunhan kerkiän...






Ei kommentteja:

Lähetä kommentti