sunnuntai 5. helmikuuta 2017

Tammikuun arkiruokia

Tammikuu vaikutti jotenkin kiireiseltä ja sekavalta, vaikka sinne mahtui viikko lomaakin. Ei jaksanut kauheasti keskittyä ruoanlaittoon ja keittoja ei esimerkiksi juuri tullut tehtyä.
Oltiin välillä mökillä helpoilla ruoilla ja pizzaeväillä ja kun haettiin Ikeasta sinne tarvikkeita maistettiin lihapullien sijasta metsästäjänleikkeet.

Mies on innostunut ostamaan viime aikoina kaupassa käydessään erilaisia tarjouspihvejä ja tässä maistettiin sellaisia, joissa tuli maustevoinapit mukana.


Kunnon uunimakkara ja muusi on hyvää silloin tällöin, mulla pitää olla aina kunnon voisilmä perunamuusissa, vaikka mua siitä arvostellaankin.


Tortillat ja tacot maistuvat aina ja ovat nopeita laittaa.


Tulihan niitä Ikean lihapulliakin syötyä kun ostettiin kotiin pakastimeen varalle.


Tein maukasta sipulikeittomureketta kokeillen uunin kiertoilmatoimintaa ja hyvinhän se onnistui niinkin. Mä en ole oikein vielä oppinut missä sitä kannattaisi käyttää.


Mökillä mulla oli eväänä graavilohta, perunasalaattia ja avokadoa.


Italialainen sahramilla maustettu kinkkurisotto tuli pitkästä aikaa mieleen ja täytyy sitä laittaa varmaan useamminkin.


Nyt ollaan helmikuun alusta vähän kevennelty ja kiinnitetty paremmin huomiota ruokarytmiin ja syömiseen. Tosin senkin rytmin sekoittaa perinpohjaisesti seitsemän yön työputki. Yöllä ei oikein osaa syödä ja päivät vaan nukkuu, niin koita siinä sitten syödä terveellisesti. Mutta yritetään nyt kuitenkin ja hedelmiä olen sitten ottanutkin yöevääksi kun mikään lämmin ruoka ei oikein houkuta öiseen aikaan.




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti