torstai 30. lokakuuta 2014

Iloinen jälleennäkeminen

Viimeksi kun vaatehuonetta siivottiin ja pengottiin, vastaan tuli sinne hautautunut Nanson jakku jostain 90-luvun alkupuolelta. Se oli sitä aikaa kun kohokohtana oli aina käydä Nokialla Nanson tehtaanmyymälässä silloin varsinkin kun isomamma Turusta tuli vierailulle.


Käytin tosi paljon Nanson vaatteita siihen aikaan, kun ei vielä ollut tapana tilata vaatteita netistä ja postimyynnistä ja niitä saikin aina sopuhinnalla tehtaanmyymälän aleista varsinkin.
Eläinkuvioiden lisäksi mun ikisuosikkejani on myös ollut kukonaskelkuvio ja tää jakku oli ihan sopiva mulle vieläkin, ainoastaan pienet olkatoppaukset vaan muistuttavat menneisyydestä, että mitään kertakäyttövaatteita nämä eivät tosiaan ole. Hyvä kun on tullut säästettyä vanhoja vaatteita, ei kannata karsia liian rankalla kädellä jatkossakaan.


Ja tuli myös mieleen sellainen yhteensattuma menneisyydestä, että kun kävin useamman vuoden ajan seurakunnan äitilapsipiirissä tyttöjen kanssa, siellä joskus vierailevalla naispapilla oli päällään sama jakku;) Mä olin silloin sellainen kolmekymppinen ja pappi taisi olla lähempänä eläkeikää. Mulla on tainnut aina olla vähän omat kuviot...


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti