sunnuntai 16. maaliskuuta 2014

Melko urheilullinen

Mulla oli vuosia sitten askelmittari, joka oli sellainen aika iso mötikkä ja se on hautautunut johonkin muiden tavaroiden joukkoon joskus kun patteri on loppunut, enkä ole saanut aikaiseksi ostaa uutta.
Nyt mä hankin uuden, siromman mallin innostamaan mua ottamaan lisää ylimääräisiä askelia.


Sellainen 10 000 askelta päivässä kai olisi se minimi, että pysyy edes jonkinlaisessa kunnossa.
Mä oon nyt viikon ehtinyt testailla ja todennut että yhden työvuoron aikana tulee helposti otettua  jo vähintään 5000 askelta, että kyllä siellä työmaalla saa sellaisen pari kilometriä kävellä edestakaisin.


Yhtenä päivänä tässä kävelin lisäksi työmatkan ja vapaapäivänä kiertelin kaupungilla ja niinä päivinä tuli reippaasti askeleita mittariin.
Ainoa vaan, että mulla on lyhyt askel ( kai kun oon muutenkin pätkä ) ja kävelen hitaasti, mikä ärsyttää ainakin lähipiiriä suunnattomasti ja oonkin tottunut taapertamaan kaukana perässä kun muut painelee edellä ja päivittelee mun olematonta vauhtiani...


Tämä perulainen sananlasku sopii mulle hyvin; kai se on pääasia että ylipäätään kävelee ja liikkuu, eikä niinkään se vauhti! Hiljaa hyvä tulee...

2 kommenttia:

  1. Minulla on Loop askelmittari aina ranteessa. Useimmiten täyttyy se 10000 askelta, viikonloppuisin jopa 15-16 000 askelta. Kalorit ei näytä kuluvan kuitenkaan : D. Eikä minunkaan vauhti yleensä päätä huimaa. Shoppaillessa muuten tulee hyvin askeleita..hah hah?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo kaupungilla kulkiessa niitä kertyy ihan kivasti:)

      Poista