tiistai 11. maaliskuuta 2014

Arjen taidetta

Mä käyn aika usein vapaapäivinä kirjastossa tai muuten vaan kaupungilla "luffaamassa" niinkun mun isoäitini tapasi sanoa ja se on siitä mukavaa, että mulla on sopiva kävelymatka keskustaan. Välillä voi myös kulkea eri kautta vaihteen vuoksi, mä pystyn käyttämään useampaa eri reittiä kävellessä kaupungille.

Aina ohi kulkiessani ihailen jakokaapeissa olevaa taidetta, vuoden 2011 syksystä lähtien on Tampereen Sähköverkko Oy:lla ja Tampereen Nykytaiteen museolla ollut yhteinen projekti, joissa 20 eri taiteilijaa on saanut teoksensa esille jakokaappeihin ja samalla on saatu siistittyä välttämättömiä mutta rumia kadunkalusteita.




Mun kulkureiteille osuvat Näsinkallion laidassa olevat vanhat kuvat, joista näkee millaiselta alueella on näyttänyt 1900-luvun alussa ja niitä on tosi mielenkiintoista verrata nykymaisemaan.
Lisäksi pääkirjaston lähistöllä majailevaa korppia on kiva pysähtyä moikkaamaan.


Nämä kolme ovat mun matkani varrella, mutta ne loputkin olisi joskus kiva paikallistaa ja käydä katsastamassa:)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti