keskiviikko 17. helmikuuta 2016

Gastropubissa syömässä

Tähän mennessä on vallan tullut ohitettua tämä hyvinkin arkisen näköinen ruokapaikka Hämeenpuiston laidassa, olisiko siksi että on vähän liian lähellä, se sijaitsee nimittäin lapsuudenkotitalossani.
Nyt kuitenkin päädyttiin parin vanhan hyvän työkaverin kanssa sinne ruokailemaan ja olikin ihan mukava kokemus.


Gastropub Tuulensuu on valtakunnallisestikin tunnettu seurusteluravintola, josta saa hyvää ruokaa pohjautuen Gallialaiseen ruokakulttuuriin. Viihtyisäksikin sitä on kehuttu, mutta vähän mulla oli sellainen tunnelma kuin näyteikkunassa olisi istunut ja kun vielä näkymäkin oli niin perusteellisen tuttu mulle. Ehkä siellä kuitenkin on iltapimeällä tunnelmallisempi vaikutelma.


Ruoka oli oikein hyvää, mä valitsin kuorrutetun kanaleivän ja ystävät wienerleikkeen sekä rohkeammin karitsanmaksaa. Oltiin kyllä kaikki tyytyväisiä annoksiimme.




Tuulensuu on valittu vuonna 2014 vuoden parhaimmaksi olutravintolaksi ja on tunnettu muutenkin runsaasta juomavalikoimastaan. Mulla se puoli kyllä meni hukkaan kun olen makeiden, esanssisten siiderien ystävä ja varovasti kyselinkin mikä olisi kaikista makein siideri heidän valikoimissaan. En ole oppinut vielä juomaan aikuisten juomia, kuten tyttäret aina moittivat ja tarjoilijakin neuvoi että juomalla sen oppii.
Mä oon kuitenkin itse tyytyväinen teinimakuuni ja tuo oli riittävän makea juoma mulle.


Kiva oli pitkästä aikaa tavata ja vertailla kokemuksia uusista työympäristöistämme, siitä on jo kulunut puolitoista vuotta kun meidän yhteinen vanha, tuttu ja turvallinen osasto lopetettiin. 
Mutta tuonne kyllä mielellään menisin uudelleenkin syömään, listalla oli muitakin kiinnostavia annoksia mm. sammakonreisiä vaikken mä taida niistä kyllä innostua, mahtaako niissä olla juuri syötävääkään.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti