lauantai 14. marraskuuta 2015

Vintage Stories

Päivä on kulunut kaikin tavoin apeissa tunnelmissa aina välillä myös uutisia seuraillen ja nyt istahdan vihdoin kynttilöiden loisteeseen rauhoittumaan.
Jo muutaman vuoden ajan KappAhlissa, joka kuuluu mun lempparivaatekauppoihini on keväisin ja syksyisin ilmestynyt rajoitettu Vintage Stories-mallisto, joka on aina ihastuttanut mua ja oon yleensä ostanut jotain siihen kuuluvaa vaatetta.


Tämän syksyn teemana oli 70-luvun boheemit mallit ja linjat yhdistettynä 20-luvun eleganssiin; koristeltuihin ja  helmillä kirjailuiltuihin yksityiskohtiin ja printteihin. Värit mallistossa noudattelevat mustavalkoista linjaa ja joukossa on ripaus kultaa.
Mä ostin kaksi juhlavampaa yläosaa mm. pikkujoulujen toivossa, vaikka myyjän kanssa todettiin että saahan niitä arkenakin käyttää kun ei niitä juhlia liiemmälti ole tiedossa.
Downton Abbeya seuranneena mua viehättivät erityisesti 20-luvun tyyli ja näyttävät kirjailut ja molemmissa mun suosikeissani oli jujuna etenkin selkäpuolen koristelu.
Mustassa kangaspaidassa on selässä avonaisempi koristeltu malli, johon ihastuin kun siitä huolimatta voi käyttää normaaleja, tukevia rintaliivejä alla.


Toinen suosikki oli samettipintainen hapsuhelmainen jakku, jossa myös selässä oli isompi kuvio katseenvangitsijana. Mulla on ennestään vanha musta kultapitsillä koristeltu T-paita, joka sopii ainakin alle mainiosti kun kokeilin.
Ja tänään juuri ilmoittauduinkin vanhan työyhteisön pikkujouluihin kun sain varmistettua että mulla on silloin vapaata, joten käyttöä löytyy ainakin silloin:)




Downton Abbeyssa on myös ihania hiuskoristeita ja pantoja, pitää ehkä etsiä jotain sen tyylistä jos sattuu tulemaan vastaan.

2 kommenttia:

  1. Täytyy sanoa, että kuuletko ihastuksen huokailut täältä asti. Aivan ihanat ja juuri Downton Abbey päivitettynä tähän aikaan. <3 Kivaa viikonloppua Minna <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mukavaa viikonloppua sinne myös:) jos ei muuten ole käyttöä kuljen noissa kotioloissa innoissani...

      Poista