lauantai 22. marraskuuta 2014

Nilkkuritäydennystä

Heti kun on jäistä ja liukasta etenkin reippaammilla kävelylenkeillä ja työmatkoilla, olen jo useamman vuoden ajan turvautunut Icebug-nastanilkkureihin, joilla pysyy pystyssä umpijäiselläkin alustalla. Sen lisäksi mulla on ollut vaihtoehtoina yleensä yhdet mustat ja yhdet ruskeansävyiset nilkkurit varovaisempaan ja siistimpään kulkemiseen.


Viime keväänä loppuunkulutetut ja linttaan astutut mustat nilkkurit joutuivat suoraan roskiin ja vanhojen ruskeiden kanssa olen vielä nyt syksyllä kulkenut kuivemmalla kelillä, ne kun sateella vuotavat jostain.
Nyt oli viimeistään aika suunnitella uusia ennen kuin talvi tulee toden teolla.
Mä en ole valmis maksamaan kovin isoja summia nilkkureista, vaikka myönnän kyllä että hinta ja laatu kulkevat yhdessä useinmiten.
Halusin kuitenkin kahdet eriväriset jalkineet ja aikani etsiskeltyäni totesin saavani ne Zalandon alennusvalikoimasta yksien kalliimpien hinnalla...


Normaali 37 koko oli ihan sopiva, ainoa mitä jännitin oli että ovatko kireät, mulla on niin uskomattoman paksut nilkat, että aina ei vetoketju mene kiinni kaikissa malleissa. Mutta nämä molemmat tuntuivat kokeillessa täydellisiltä. 


Ei tarvinnut lähteä tekemään vaivalloisia palautuksia, jää vielä tosin nähtäväksi miten liukkaat ovat kun talvikelit tulevat. Tänne ei sitä lunta ennusteista huolimatta vielä tullutkaan. Mun omistamani Uggit ovat ainakin järkyttävän liukkaat, joten niitä tulee väkisinkin säästeltyä. Tuntuu että mä oon jo niin vanha ja hutera, että mitään korkoja ei kyllä uskalla talvella käyttää, tosin ei kyllä juuri muutenkaan...

4 kommenttia:

  1. Kivat kenkulit molemmat :) Icebugit houkuttaa , enää en tunne itseäni niin varmajalkaiseksi kuin ennen , mistä lienee johtuu ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla on jo toiset icebugit käytössä enkä uskalla ilman lähteä koiralenkille tai kävellä työmatkaa...

      Poista
  2. Molemmat todella hyvännäköisiä! Minä löysin Din Skosta kahdet nilkkurit, toivottavasti eivät ole kovin liukkaat.

    VastaaPoista
  3. Din Sko on ollut ennen munkin ostopaikka, mut ihan kun sielläkin olis hinnat vähän nousseet...

    VastaaPoista