torstai 18. elokuuta 2016

Tornissa syömässä

Mä oon usein vähän jälkijunassa monissa jutuissa, ja nyt vasta kävin ensimmäistä kertaa Torni-hotellin Grill It-ravintolassa syömässä entisen työkaverin kanssa.
Siellä oli hyvin tilaa sunnuntaina iltapäivällä vaikka mietittiinkin pitäisikö varata pöytä etukäteen.



Mä tykkään aina jo valmiiksi tutkia ruokalistoja kotona netistä kun oon niin huono päättämään. Hampurilaisannos kummitteli mielessä viimeiseen saakka varsinkin kun kaveri valitsi sen, mutta sitten päädyin kuitenkin maustettuun kanavartaaseen, jonka mukaan sai valita kaksi eri lisäkettä. Mä otin rosmariiniranskalaiset ja lehtikaaliherkkusienipaistoksen, tosin lehtikaalia ei ollut saatavilla joten tilalla oli pinaattia.
Ja sitten kun sain annokseni siinä oli kyljessä joku perunakakku, mutta tarjoilija sanoi että ei hätää, syö sekin vaan, niin hän tuo vielä puuttuvat ranskalaiset niin että ihan hyvin siinä kävi.
Jäin kuitenkin vähän haaveilemaan hampurilaisesta, olisi tainnut olla sittenkin parempi valinta.


Tornin huipulle en vieläkään päässyt, poikettiin vaan hissillä katsomassa että oli ankean harmaa sadesää ja kovin nuorta asiakaskuntaa. Turvauduttiin sitten vanhaan tuttuun Konttoriin, jossa käytiin juomassa karpalolonkerot jälkiruoaksi. Mua harmittaa kun mistään ei saa mustaherukkalonkeroa, ihastuin siihen viime kesänä mutta kuulemma kysyntä on ollut niin pientä ettei sitä ole tarjolla, kun ihmettelin tarjoilijalle miksei sitä löydy enää.



2 kommenttia:

  1. Mustaherukkqlonkeroa löytyi Pikilinnasta ainakin vielä heinäkuussa ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jaa no siellä en oo koskaan käynytkään, pitää ehkä poiketa vartavasten:)

      Poista